DE19534652A1 - Aid for introducing endotracheal tube into trachea when laryngoscope can not be used - Google Patents

Aid for introducing endotracheal tube into trachea when laryngoscope can not be used

Info

Publication number
DE19534652A1
DE19534652A1 DE1995134652 DE19534652A DE19534652A1 DE 19534652 A1 DE19534652 A1 DE 19534652A1 DE 1995134652 DE1995134652 DE 1995134652 DE 19534652 A DE19534652 A DE 19534652A DE 19534652 A1 DE19534652 A1 DE 19534652A1
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DE
Germany
Prior art keywords
endotracheal tube
trachea
plastic
bar
laryngoscope
Prior art date
Legal status (The legal status is an assumption and is not a legal conclusion. Google has not performed a legal analysis and makes no representation as to the accuracy of the status listed.)
Withdrawn
Application number
DE1995134652
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German (de)
Inventor
Goran Dr Skoljarev
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Individual
Original Assignee
Individual
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Publication date
Application filed by Individual filed Critical Individual
Priority to DE1995134652 priority Critical patent/DE19534652A1/en
Publication of DE19534652A1 publication Critical patent/DE19534652A1/en
Withdrawn legal-status Critical Current

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Classifications

    • AHUMAN NECESSITIES
    • A61MEDICAL OR VETERINARY SCIENCE; HYGIENE
    • A61MDEVICES FOR INTRODUCING MEDIA INTO, OR ONTO, THE BODY; DEVICES FOR TRANSDUCING BODY MEDIA OR FOR TAKING MEDIA FROM THE BODY; DEVICES FOR PRODUCING OR ENDING SLEEP OR STUPOR
    • A61M16/00Devices for influencing the respiratory system of patients by gas treatment, e.g. mouth-to-mouth respiration; Tracheal tubes
    • A61M16/04Tracheal tubes
    • A61M16/0488Mouthpieces; Means for guiding, securing or introducing the tubes

Abstract

The aid for introducing an endotracheal tube into the trachea is used when the anatomical conditions in the larynx prevent or hinder the use of a laryngoscope and takes the form of a bar. The bar is made from plastic (b) or it can be aluminium with a plastic coating (d). At the distal end, the plastic (4) extends over the metal core (3) to form a flexible point which is at least 1.5cm. Its diameter is less than that of the endotracheal tube. The bar is fed through the endotracheal tube such that it extends downwards at least seventeen cm. At the proximal end, the bar has a circular shape (9). After intubation, the bar is removed and the endotracheal tube is fixed to the tongue with tape.

Description

Die Erfindung bezieht sich auf einen Führungsstab für die schwere Intubation gemäß dem Oberbegriff des Patentanspruches 1.The invention relates to a guide rod for the heavy Intubation according to the preamble of claim 1.

Führungsstäbe sind leicht biegsame Stäbe aus Kunststoff oder Metall. Einige Metallstäbe, wie die aus Aluminium, sind mit Kunststoff überzogen, welcher über den Metallkern in eine flexible Spitze übergeht. Diese Stäbe werden in der Anästhesie benutzt, um die Einführung des Endotrachealtubuses in die Luftröhre (Intubation) zu erleichtern bei den PVC oder Gummituben die schon verformt sind, oder überhaupt zu ermöglichen bei den Tuben nach Woodbridge die geradlinig sind. Die Endotrachealtuben (a) sind biegsame Rohre, die zur Narkosebeatmung von Patienten meistens durch den Mund in die Luftröhre geschoben werden. Sie bestehen aus gewebefreundlichen Kunststoffen wie Gummi, Silastic oder PVC. Die Endotrachealtuben garantieren freie Atemwege. Sie sind in der überwiegenden Zahl mit einer aufblasbaren Blockermanschette 5 ausgestattet. Die Blockermanschette wird über einen kleinen Kanal, der in die Rohrwand eingearbeitet ist, mit der Raumluft aufgeblasen. Der Kanal geht in einen dünnen Schlauch 6 über, der sich außerhalb des Patienten zu einem Kontrollballon 7 erweitert. Der Kontrollballon endet mit einem Ventil und einem Ansatzstutzen (8) für eine Blockerspritze, über die die Blockermanschette aufgeblasen wird. Das Ventil verhindert, daß die Luft spontan aus dem Kontrollballon ausweicht. Die Führungsstäbe sind ein paar Zentimeter länger als die Endotrachealtuben. Am proximalen (aboralen) Ende bilden sie eine Biegung, daß sie nicht zu tief in den Endotrachealtuben rutschen und daß man sie nach der Einführung des Endotrachealtubuses in die Luftröhre wieder aus dem Tubus rausziehen kann.Guide rods are slightly flexible rods made of plastic or metal. Some metal rods, such as those made of aluminum, are covered with plastic, which merges into a flexible tip over the metal core. These rods are used in anesthesia to facilitate the insertion of the endotracheal tube into the trachea (intubation) for PVC or rubber tubes that are already deformed, or to enable the tube according to Woodbridge that is straight. The endotracheal tubes (a) are flexible tubes that are usually pushed through the mouth into the trachea for patient anesthesia ventilation. They consist of tissue-friendly plastics such as rubber, silastic or PVC. The endotracheal tubes guarantee free airways. The majority of them are equipped with an inflatable block cuff 5 . The blocker sleeve is inflated with the ambient air via a small channel that is built into the pipe wall. The channel merges into a thin tube 6 , which widens into a control balloon 7 outside the patient. The control balloon ends with a valve and a connecting piece ( 8 ) for a blocker syringe, via which the blocker cuff is inflated. The valve prevents the air from spontaneously escaping from the control balloon. The guide rods are a few inches longer than the endotracheal tubes. At the proximal (aboral) end they form a bend so that they do not slide too deep into the endotracheal tubes and that they can be pulled out of the tube again after the endotracheal tube has been inserted into the trachea.

Die Führungsstäbe aus Metall (c), die einen kleinen Durchmesser haben, enden distal (der Trachea zugewandt) mit einer Olive (2), die eingebaut ist um eine Perforation im Hypopharyngs, Kehlkopf oder Luftröhre zu verhindern. Proximal (aboral) haben die einen Ansatzstück (1) mit eine Feststellschraube zur Längebegrenzung des Führungsstabes. Die Führungsstäbe haben verschiedene Durchmesser, wobei jeder Durchmesser als der Endotrachealtubus hat. Vor eine Intubation kann man einen Führungsstab in ein PVC oder Gummitubus einführen, für die Tuben nach Woodbridge ist das obligatorisch. Mit der Hilfe eines Laryngoskops (ein Handgriff mit gebogenem Spatel, an dessen Spitze sich eine Lichtquelle befindet; zur Darstellung und Einsichtnahme des Hypopharyngs und des Kehlkopfeinganges) wird der Endotrachealtubus in die Luftröhre eingeführt. Nach einer erfolgreichen Intubation zieht man den Führungsstab aus dem Endotrachealtubus heraus, und fixiert den Endotrachealtubus mit dem Pflaster an die Wange. Anschließend wird der Endotrachealtubus an ein Narkosegerät angeschlossen. In dem Fall, daß man mit einem Laryngoskop Hypopharyngs und den Kehlkopfeingang darstellen kann, ist es nicht so schwer, den Endotrachealtubus in die Luftröhre einzuführen.The small diameter metal guide rods (c) end distally (facing the trachea) with an olive ( 2 ) installed to prevent perforation in the hypopharyngeal cavity, larynx or trachea. Proximal (aboral) have an extension ( 1 ) with a locking screw to limit the length of the guide rod. The guide rods have different diameters, each having the diameter as the endotracheal tube. Before intubation, a guide rod can be inserted into a PVC or rubber tube; this is mandatory for the tubes according to Woodbridge. The endotracheal tube is inserted into the trachea with the help of a laryngoscope (a handle with a curved spatula with a light source at the tip; for viewing and viewing the hypopharyngeal and laryngeal entrance). After successful intubation, the guide rod is pulled out of the endotracheal tube and the endotracheal tube is fixed to the cheek with the plaster. The endotracheal tube is then connected to an anesthetic machine. In the event that hypopharyngeal and laryngeal entrance can be visualized with a laryngoscope, it is not that difficult to insert the endotracheal tube into the trachea.

Leider gibt es einige Patienten, die verschiedene erworbene oder angeborene Anomalien im Rachenraum, Hypopharyngs und Kehlkopf haben. Bei diesen Patienten ist es oft nicht möglich, den Hypopharyngs und den Kehlkopfeingang mit der Hilfe eines Laryngoskops darzustellen. Man kann in diesem Fall versuchen, den Endotrachealtubus nach dem Gefühl oder "blind" in die Luftröhre einzuführen. Das gelingt selten, da der Durchmesser eines Endotrachealtubuses relativ groß ist.Unfortunately, there are some patients who have acquired or different have congenital anomalies in the pharynx, hypopharyngs and larynx. In these patients it is often not possible to use the Hypopharyngs and the To visualize the larynx entrance with the help of a laryngoscope. One can in this case try to feel the endotracheal tube or to insert it "blindly" into the windpipe. This rarely works because the Endotracheal tube diameter is relatively large.

Um dieses Problem zu lösen, kann man einen längeren Führungsstab nehmen (d), nicht aus Metall, außer dem Führungsstab aus Aluminium, der mit dem Kunststoff überzogen ist, da der Führungsstab aus Metall einen zu kleinen Durchmesser hat und bei der gewaltigen Intubation eine große Gefahr einer Perforation im Hypopharyngs, Kehlkopf oder Luftröhre besteht.To solve this problem, you can take a longer guide rod (d), not made of metal, except the aluminum guide rod, which is connected to the Plastic is covered because the metal guide rod is too small Has a diameter and with the huge intubation a great danger of There is perforation in the hypopharyngeal cavity, larynx or trachea.

Bei dem Führungsstab aus Aluminium, überzogen mit Kunststoff, muß der Kunststoff über den Metallkern 3 in eine flexible Spitze mindestens 1,5 cm übergehen 4. In the case of the aluminum guide rod, covered with plastic, the plastic must pass over the metal core 3 into a flexible tip at least 1.5 cm 4 .

Dadurch wird die Gefahr einer Perforation im Hypopharyngs, Kehlkopf oder Luftröhrenbereich minimalisiert.This increases the risk of perforation in the hypopharyngeal, larynx or trachea area minimized.

Der Führungsstab für die schwere Intubation wird so durch den Endotrachealtubus gezogen, daß der Stab nach unten hin 17 cm übersteht. Proximal (aboral) endet der Führungsstab ringförmig 9. Der Durchmesser des Rings muß größer als der Durchmesser des Endotrachealtubuses sein, um zu verhindern, daß sich der Tubus nach hinten selbständig macht. Vor der Intubation wird der Endotrachealtubus mit dem proximalen (aboralen) Ende bis zum ringförmigen Ende des Führungsstabes gezogen. Die Intubation erfolgt nun mit dem Führungsstab voran, über den der Endotrachealtubus nach erfolgreicher Plazierung des Stabes sicher in die Luftröhre geschoben werden kann. Der Führungsstab wird dann aus der Lufröhre herausgezogen, der Tubus mit der Hilfe eines Pflasters an die Wange fixiert und an das Narkosegerät oder Respirator angeschlossen.The guide rod for heavy intubation is pulled through the endotracheal tube so that the rod protrudes 17 cm downwards. Proximal (aboral) the guide rod ends in a ring 9 . The diameter of the ring must be larger than the diameter of the endotracheal tube to prevent the tube from becoming self-reliant to the rear. Before intubation, the endotracheal tube is pulled with the proximal (aboral) end up to the ring-shaped end of the guide rod. The intubation is now carried out with the guide rod over which the endotracheal tube can be safely pushed into the trachea after the rod has been successfully placed. The guide rod is then pulled out of the trachea, the tube is fixed to the cheek with the aid of a plaster and connected to the anesthetic machine or respirator.

Es ist daher die Aufgabe der Erfindung, das Hilfsmittel der eingangs genannten Art, derart auszubilden, daß jeder Patient, der intubiert werden muß, intubiert werden kann, wenn der Anästhesist entsprechende Erfahrung und die Fähigkeit, die für diese Aufgabe sehr wichtig sind, hat. Gelöst wird diese Aufgabe durch die im Patentanspruch 1 dazu angegebenen Merkmale.It is therefore the object of the invention, the tool of the beginning mentioned type, so that each patient who intubates must be intubated if the anesthetist Has experience and ability that are very important for this task. This problem is solved by the in claim 1 specified characteristics.

Claims (1)

Hilfsmittel in der Anästhesie, das die Form eines Stabes hat, der die Einführung eines Endotrachealtubuses (a) in die Luftröhre (Intubation) ermöglicht oder erleichtert; hergestellt aus Kunststoff (b), oder Aluminium überzogen mit Kunststoff (d), wobei der Kunststoff (4) über den Metallkern (3) in eine flexible Spitze (mindestens 1,5 cm) übergeht, dessen Durchmesser kleiner als der Durchmesser eines Endotrachealtubuses ist, dadurch gekennzeichnet, daß der Führungsstab so durch den Endotrachealtubus gezogen wird, daß der Stab nach unten 17 cm übersteht, und daß der Führungsstab proximal (aboral) ringförmig endet (9).Anesthesia aid that is in the form of a rod that allows or facilitates the insertion of an endotracheal tube (a) into the trachea (intubation); made of plastic (b), or aluminum covered with plastic (d), the plastic ( 4 ) passing over the metal core ( 3 ) into a flexible tip (at least 1.5 cm), the diameter of which is smaller than the diameter of an endotracheal tube , characterized in that the guide rod is pulled through the endotracheal tube so that the rod protrudes 17 cm downward and that the guide rod ends in a proximal (aboral) ring shape ( 9 ).
DE1995134652 1995-09-19 1995-09-19 Aid for introducing endotracheal tube into trachea when laryngoscope can not be used Withdrawn DE19534652A1 (en)

Priority Applications (1)

Application Number Priority Date Filing Date Title
DE1995134652 DE19534652A1 (en) 1995-09-19 1995-09-19 Aid for introducing endotracheal tube into trachea when laryngoscope can not be used

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Application Number Priority Date Filing Date Title
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DE19534652A1 true DE19534652A1 (en) 1997-03-20

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Cited By (1)

* Cited by examiner, † Cited by third party
Publication number Priority date Publication date Assignee Title
US6626829B1 (en) * 2002-03-05 2003-09-30 Eddie W. Skaggs Laryngoscope and method

Citations (12)

* Cited by examiner, † Cited by third party
Publication number Priority date Publication date Assignee Title
AT260416B (en) * 1964-09-11 1968-03-11 Dow Corning Tracheal cannula device
US3760797A (en) * 1971-02-03 1973-09-25 V Stauffer Method and apparatus for endotracheal intubation
US4278081A (en) * 1978-02-21 1981-07-14 Jones James W Tracheal tube
US4340046A (en) * 1980-12-08 1982-07-20 Cox Everard F Static tracheostomy tube
DE2950520C2 (en) * 1978-12-15 1983-04-28 Olympus Optical Co., Ltd., Tokyo Endoscope for a tracheal catheter
US4960122A (en) * 1988-05-06 1990-10-02 Irving Mizus Endotracheal tube replacement obturator
DE3932598C2 (en) * 1988-09-30 1992-08-27 Smiths Industries Medical Systems Inc., Keene, N.H., Us
US5222487A (en) * 1988-09-30 1993-06-29 Smiths Industries Medical Systems, Inc. Hinged tracheostomy tube obturator
US5273029A (en) * 1992-04-30 1993-12-28 Wilk Peter J Endotracheal tube assembly and related method and obturator
WO1994003226A1 (en) * 1992-07-30 1994-02-17 Dar Società Per Azioni Device for the internal cleaning and clearing of tubular bodies for medical use which are insertable in human bodies
DE3430736C2 (en) * 1984-06-28 1994-10-27 Gerald Seymour Linder Inflatable intubator to facilitate the insertion of catheters and endotracheal tubes
WO1995016485A1 (en) * 1993-12-13 1995-06-22 Mallinckrodt Medical Inc. Obturator and tracheostomy tube containing the obturator

Patent Citations (12)

* Cited by examiner, † Cited by third party
Publication number Priority date Publication date Assignee Title
AT260416B (en) * 1964-09-11 1968-03-11 Dow Corning Tracheal cannula device
US3760797A (en) * 1971-02-03 1973-09-25 V Stauffer Method and apparatus for endotracheal intubation
US4278081A (en) * 1978-02-21 1981-07-14 Jones James W Tracheal tube
DE2950520C2 (en) * 1978-12-15 1983-04-28 Olympus Optical Co., Ltd., Tokyo Endoscope for a tracheal catheter
US4340046A (en) * 1980-12-08 1982-07-20 Cox Everard F Static tracheostomy tube
DE3430736C2 (en) * 1984-06-28 1994-10-27 Gerald Seymour Linder Inflatable intubator to facilitate the insertion of catheters and endotracheal tubes
US4960122A (en) * 1988-05-06 1990-10-02 Irving Mizus Endotracheal tube replacement obturator
DE3932598C2 (en) * 1988-09-30 1992-08-27 Smiths Industries Medical Systems Inc., Keene, N.H., Us
US5222487A (en) * 1988-09-30 1993-06-29 Smiths Industries Medical Systems, Inc. Hinged tracheostomy tube obturator
US5273029A (en) * 1992-04-30 1993-12-28 Wilk Peter J Endotracheal tube assembly and related method and obturator
WO1994003226A1 (en) * 1992-07-30 1994-02-17 Dar Società Per Azioni Device for the internal cleaning and clearing of tubular bodies for medical use which are insertable in human bodies
WO1995016485A1 (en) * 1993-12-13 1995-06-22 Mallinckrodt Medical Inc. Obturator and tracheostomy tube containing the obturator

Cited By (1)

* Cited by examiner, † Cited by third party
Publication number Priority date Publication date Assignee Title
US6626829B1 (en) * 2002-03-05 2003-09-30 Eddie W. Skaggs Laryngoscope and method

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